Maniacy gier komputerowych opanowali Halę Sportową Częstochowa (zdjęcia)
- Updated: 10 kwietnia 2017
Blisko tysiąc uczestników wzięło udział w trzeciej edycji ogólnopolskiego turnieju gamingowego „Let’s Play Częstochowa”, który rozgrywany był sobotę i niedzielę (8 i 9 kwietnia) w Hali Sportowej Częstochowa.
Częstochowa na dwa dni stała się polską stolicą e-sportowej rywalizacji. – To była już trzecia edycja Let’s Play Częstochowa i nauczeni tym doświadczeniem, które zdobyliśmy w pierwszych dwóch edycjach, staramy się wzbogacać imprezę o nowe elementy – mówi Jan Mucha, jeden z organizatorów turnieju. – W tym roku graliśmy w cztery gry, a elementy dodane, których do tej pory nie było to m.in. strefa youtuberów, Festiwal Twórców Gier Komputerowych i Nowych Technologii – Silesia Game Devs, miasteczko motoryzacyjne oraz stoiska naszych partnerów.
W czterech turniejach najbardziej popularnych gier – Counter Strike Global Offensive, League of Legends, PES, i Heartstone wzięło udział udział ok. 150 drużyn i ponad 100 graczy indywidualnych. Było o co walczyć, bo pula nagród wynosiła blisko 70 tys. zł.
Jednym z widzów turnieju był prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk z SLD, który objął imprezę honorowym patronatem. – Chodziłem po różnych stoiskach i jest to naprawdę sportowa rywalizacja. Wiele osób wkłada dużo serca i energii, żeby grać i wygrywać – twierdzi Matyjaszczyk. – Jako miasto mamy również swój wkład w rozwój tego typu imprez. Budujemy sieć światłowodową, bez której można byłoby oglądać tego turnieju w internecie. Mamy już 400 km tej sieci. To świadczy o tym, że jesteśmy otwarci na wszystkie tego typu nowinki i chcemy, aby infrastruktura w Częstochowie sprzyjała organizacji takich wydarzeń.
Po raz kolejny do Częstochowy przyjechały największe firmy z branży IT, które wspierają rozwój e-sportu. Wśród sponsorów Let’s Play Częstochowa były takie firmy jak NTT czy LG. – LG, jako wiodący producent monitorów gamingowych, stara się wspierać rozwój e-sportu. Jedną z form takiego wsparcia jest partnerstwo technologiczne i użyczanie sprzętu organizatorom wszelkiego rodzaju wydarzeń e-sportowych – mówi Paweł Gusiew z firmy LG Electronics Polska – Nie ma dla nas znaczenia czy jest to impreza na miarę IEM, czy lokalny turniej w małej miejscowości. Ważne, że tworzą go ludzie z pasją. Obecność na imprezach takich jak Let’s Play pozwala nam zapoznać się z opiniami użytkowników o monitorach jakie przygotowujemy dla graczy. Dzięki sugestiom uczestników turniejów jesteśmy w stanie przygotowywać coraz lepszą ofertę zaspokajającą rosnące potrzeby graczy.